[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Zespół jest wówczas mniejszy, dobrany według cech osobniczych.Zamiast wcześniejszego wyjaśniania zasad, są one przedstawiane członkom zespołu na wręczonych arkuszach razem z opisem problemu.Dalszy ciąg sesji jest w zasadzie identyczny z klasycznym, z tym, że rezultaty sesji na piśmie otrzymuje każdy uczestnik po jej zakończeniu.Do odmian „burzy mózgów” zalicza się również dwie następujące techniki: Philips 66 i 635.Dyskusja 66(Philips Buzz Session).Wykorzystuje się tutaj tak istotny w burzy mózgów czynnik czasu, bowiem owa pierwsza szóstka dotyczy 6 minut intensywnego tworzenia pomysłów w 6-osobowych grupach.Zasady ustalania pomysłów są analogiczne jak w „burzy mózgów” z tym, że wszystkie zespoły pracują nad „zadanym” problemem.Sądzić należy, że autor techniki, którego nazwisko zawarte jest w nazwie, ustalił owe szóstki opierając się na doświadczeniu, ale nie jest to chyba aż tak istotne, aby to nie mogła być dyskusja 55 czy 77.Natomiast ważne jest, że przygotowane przez niewielkie zespoły koncepcje zostają przedstawione przez ich przedstawicieli na „sesji plenarnej”, uzupełniane i ponownie poddawane dyskusji w małych zespołach oraz przedstawiane na sesji plenarnej.Tego rodzaju stopniowe dochodzenie do listy rozwiązań akceptowanych przez wszystkich uczestników utrzymuje z pewnością atmosferę twórczej konkurencji i pozwala na stworzenie ciekawych rozwiązań.Technika Philipsa jest łatwa w stosowaniu i bardzo wdzięczna (tak jak następna - 635) w dydaktyce.Brainwritting - 635.Głośne wypowiadanie swoich pomysłów stosowane w „burzy mózgów” zastępuje się ich wypisywaniem na przygotowanych arkuszach, rozdanych sześciu osobom.Każda z nich ma obowiązek ustalić trzy pomysły i przekazać sąsiadowi po upływie 5 minut.Każdy z nich w kolejnej turze dopisuje swoje pomysły , nie pokrywające się z zapisanymi.Przewiduje się 5-krotny obieg formularzy w ciągu ok.30 minut [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • przylepto3.keep.pl