[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Ostatnio naprzy kład linie lotnicze wy dały miliardy dolarów na swoje programy.Gdy by można by łowy kupić wszy stkie punkty za mile, nie starczy łoby środków na wy płatę nagród pasażerom i liniezbankrutowały by.Jak sobie poradzić z ty m problemem? Należy położy ć duży nacisk na wiary godność programu.Liniom lotniczy m uszło na sucho znaczące ograniczenie liczby miejsc dostępny ch dlapasażerów, którzy często korzy stają z ich usług.Z pewnością nie takie by ło pierwotne zamierzenieautorów programu; doszło wręcz do sy tuacji, w której linie przy znają punkty za mile, nie mającnawet zamiaru zamieniać ich na nagrodę.Zaczy na to przy pominać piramidę finansową, w którejnowi uży tkownicy finansują podróże klientów z dłuższy m stażem.Dopóki klienci nie utracą wiary w program, firma z niego nie zrezy gnuje.Linie lotnicze reagująna niepokój niektóry ch klientów, udostępniając dla nich więcej miejsc na kilka godzinprzed odlotem samolotu.W ten sposób utrzy mują bazę klientów płacący ch normalną stawkę, ajednocześnie utwierdzają pasażerów w przekonaniu, że na końcu tęczy czeka na nich garnekpełny złota.Niektóre programy lojalnościowe w ogóle nie zakładają przy znawania nagród, lecz dają klientommożliwość zapracowania na większy rabat na kolejne zakupy.Inną opcją jest wy dawaniebezpłatnego upominku przy zakupie produktu podstawowego.Kup trzy pudełka Cheerios, adostaniesz to wspaniałe Frisbee za zaledwie 3 dolary (czy li za koszt przesy łki)! Na szczęście te 3dolary wy starczą, żeby opłacić przesy łkę, obsługę i samo Frisbee.Tego rodzaju promocje lub zniżki mogą przy ciągnąć klientów i czasami przy noszą duże efekty.Niekiedy jednak zdarza się, że oferowana nagroda nie jest cenna dla konsumenta.W takiejsy tuacji punkty stają się bezwartościowe.W modelu lojalnościowy m marginalna wartość oferowanej nagrody jest znacząca, dlategoważne jest skuteczne zapobieganie oszustwom.Czasami w sy stemie linii lotniczy ch pojawiały siębłędy, które umożliwiały nagromadzenie większej liczby punktów za mile niż fakty cznie wy nosiłacena biletu.Spry tni klienci chętnie wy korzy sty wali tę sy tuację, gromadząc w krótkim czasieogromną liczbę punktów i korumpując cały sy stem.Jedny m ze sposobów na uniknięcie potencjalny ch oszustw jest skupienie się na fakty czny chzakupach i nienagradzanie konsumentów za uwagę (ewentualnie można robić to bardzo rzadko).Jeśli nagrodzisz konsumenta za jego uwagę, a ta nagroda będzie dla niego atrakcy jna, może onudać zainteresowanie albo skorzy stać z dublera lub programu komputerowego, który pomożemu przechy trzy ć sy stem.W przeciwieństwie do programów lojalnościowy ch w losowy chprogramach punktowy ch zdarza się to bardzo rzadko.MODEL LOSOW EGO PROGRAMU PUNKTOW EGOModel losowy jest niemalże przeciwieństwem modelu lojalnościowego.Konsumenci nie pracująna gwarantowaną nagrodę; zamiast tego zy skują więcej szans na jej wygranie.To tak, jakby śdostał wiele kuponów na loterię w zamian za wy konanie odpowiednich ruchów.Największą zaletą modelu losowego jest to, że koszt każdego kolejnego punktu jest bliski zeru.Jeśliwy sokość nagrody jest ustalona (wy graj milion dolarów albo nowy samochód), to zwiększenieliczby zgłoszeń nie kosztuje producenta ani grosza.Główna wada tego modelu jest ściśle związana z jego największą zaletą: jeśli konsument uważa,że nie ma szans na zwy cięstwo, nie wezmie udziału w loterii.Możliwe jest również, żezabawa szy bko znudzi klienta, co zakończy się jego rezy gnacją z programu.Dlatego największy m wy zwaniem dla marketingowców chcący ch uruchomić program losowyjest wy my ślenie serii wy darzeń, promocji i spotkań, które zachęcą klientów do czy nnegouczestnictwa [ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl przylepto3.keep.pl
.Ostatnio naprzy kład linie lotnicze wy dały miliardy dolarów na swoje programy.Gdy by można by łowy kupić wszy stkie punkty za mile, nie starczy łoby środków na wy płatę nagród pasażerom i liniezbankrutowały by.Jak sobie poradzić z ty m problemem? Należy położy ć duży nacisk na wiary godność programu.Liniom lotniczy m uszło na sucho znaczące ograniczenie liczby miejsc dostępny ch dlapasażerów, którzy często korzy stają z ich usług.Z pewnością nie takie by ło pierwotne zamierzenieautorów programu; doszło wręcz do sy tuacji, w której linie przy znają punkty za mile, nie mającnawet zamiaru zamieniać ich na nagrodę.Zaczy na to przy pominać piramidę finansową, w którejnowi uży tkownicy finansują podróże klientów z dłuższy m stażem.Dopóki klienci nie utracą wiary w program, firma z niego nie zrezy gnuje.Linie lotnicze reagująna niepokój niektóry ch klientów, udostępniając dla nich więcej miejsc na kilka godzinprzed odlotem samolotu.W ten sposób utrzy mują bazę klientów płacący ch normalną stawkę, ajednocześnie utwierdzają pasażerów w przekonaniu, że na końcu tęczy czeka na nich garnekpełny złota.Niektóre programy lojalnościowe w ogóle nie zakładają przy znawania nagród, lecz dają klientommożliwość zapracowania na większy rabat na kolejne zakupy.Inną opcją jest wy dawaniebezpłatnego upominku przy zakupie produktu podstawowego.Kup trzy pudełka Cheerios, adostaniesz to wspaniałe Frisbee za zaledwie 3 dolary (czy li za koszt przesy łki)! Na szczęście te 3dolary wy starczą, żeby opłacić przesy łkę, obsługę i samo Frisbee.Tego rodzaju promocje lub zniżki mogą przy ciągnąć klientów i czasami przy noszą duże efekty.Niekiedy jednak zdarza się, że oferowana nagroda nie jest cenna dla konsumenta.W takiejsy tuacji punkty stają się bezwartościowe.W modelu lojalnościowy m marginalna wartość oferowanej nagrody jest znacząca, dlategoważne jest skuteczne zapobieganie oszustwom.Czasami w sy stemie linii lotniczy ch pojawiały siębłędy, które umożliwiały nagromadzenie większej liczby punktów za mile niż fakty cznie wy nosiłacena biletu.Spry tni klienci chętnie wy korzy sty wali tę sy tuację, gromadząc w krótkim czasieogromną liczbę punktów i korumpując cały sy stem.Jedny m ze sposobów na uniknięcie potencjalny ch oszustw jest skupienie się na fakty czny chzakupach i nienagradzanie konsumentów za uwagę (ewentualnie można robić to bardzo rzadko).Jeśli nagrodzisz konsumenta za jego uwagę, a ta nagroda będzie dla niego atrakcy jna, może onudać zainteresowanie albo skorzy stać z dublera lub programu komputerowego, który pomożemu przechy trzy ć sy stem.W przeciwieństwie do programów lojalnościowy ch w losowy chprogramach punktowy ch zdarza się to bardzo rzadko.MODEL LOSOW EGO PROGRAMU PUNKTOW EGOModel losowy jest niemalże przeciwieństwem modelu lojalnościowego.Konsumenci nie pracująna gwarantowaną nagrodę; zamiast tego zy skują więcej szans na jej wygranie.To tak, jakby śdostał wiele kuponów na loterię w zamian za wy konanie odpowiednich ruchów.Największą zaletą modelu losowego jest to, że koszt każdego kolejnego punktu jest bliski zeru.Jeśliwy sokość nagrody jest ustalona (wy graj milion dolarów albo nowy samochód), to zwiększenieliczby zgłoszeń nie kosztuje producenta ani grosza.Główna wada tego modelu jest ściśle związana z jego największą zaletą: jeśli konsument uważa,że nie ma szans na zwy cięstwo, nie wezmie udziału w loterii.Możliwe jest również, żezabawa szy bko znudzi klienta, co zakończy się jego rezy gnacją z programu.Dlatego największy m wy zwaniem dla marketingowców chcący ch uruchomić program losowyjest wy my ślenie serii wy darzeń, promocji i spotkań, które zachęcą klientów do czy nnegouczestnictwa [ Pobierz całość w formacie PDF ]