[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Liczenie jestwykorzystywane tylko do tego, by wyćwiczyć umysł w koncentracji na jednej rzeczy.2.AączeniePo wdechu zignoruj krótką przerwę przed wydechem łącząc wdech i wydech tak, aby obydwastały się jednym, nieprzerwanym oddechem.3.SkupienieKiedy już połączysz wdech z wydechem, skup umysł na punkcie, gdzie wdech styka się zwydechem.Wdychaj i wydychaj jednym oddechem wpływającym i wypływającym znozdrzy, dotykającym i ocierającym się o nie.4.Skup umysł tak, jak robi to stolarzStolarz rysuje prostą linię na desce, którą chce przeciąć.Następnie tnie deskę piłą wzdłużlinii, którą narysował.Nie patrzy na ząbki piły tnące deskę.Skupia raczej całą swoją uwagęna linii, którą narysował, po to by równo przeciąć deskę.Podobnie i ty, skup uwagę napunkcie, w którym czujesz oddech na brzegu nozdrzy.5.Umysł jak odzwierny40 AstralDynamics.pl Medytacja Vipassana w prostych słowachOdzwierny nie kontroluje osób wchodzących do budynku.Obserwuje jedynie jak ludziewchodzą i wychodzą przez drzwi.Podobnie, kiedy koncentrujesz się, nie powinieneśkontrolować swoich doznań.Po prostu zwróć uwagę na odczucia pojawiające się na brzegunozdrzy, związane z wdechem i wydechem.W miarę praktyki ciało i umysł nabierają takiej lekkości, że możesz czuć się jakbyś unosił sięw powietrzu lub na wodzie.Możesz nawet mieć odczucie, jakby twoje ciało wystrzeliło wniebo.Kiedy "szorstkość" twojego oddechu zmniejszy się, pojawi się subtelny oddech.Tenbardzo subtelny oddech jest celem, do którego dąży twój umysł.To oznaka koncentracji.Znak-cel, który pojawi się na początku, zostanie zastąpiony przez subtelniejszy znak-cel.Subtelność znaku porównać można do dzwięku dzwonu.Początkowo kiedy żelazne serceuderza o czaszę dzwonu słyszysz mocny dzwięk.W miarę jak dzwięk cichnie, staje się bardzosubtelny.Podobnie w oddechu, znak, który początkowo pojawia się, jest mało delikatny.Wmiarę jak skupiasz się tylko na nim, znak staje się bardzo subtelny.Lecz świadomośćpozostaje całkowicie skupiona na brzegu nozdrzy.W miarę jak znak się rozwija, inne obiektymedytacji stają się coraz wyrazniejsze, lecz oddech staje się subtelniejszy.Z powodu tejsubtelności możesz nie zauważyć oddechu.Nie czuj się rozczarowany, myśląc, że straciłeśkontakt z oddechem lub że nic nie dzieje się w twojej praktyce medytacyjnej.Nie martw się.Bądz uważny i zdeterminowany, by przywrócić odczucie oddechu na brzegu nozdrzy.Właśnie wtedy powinieneś praktykować z większym wigorem, jednocześnie utrzymując wrównowadze energię, wiarę uważność, koncentrację i mądrość.Porównanie do rolnikaWyobrazmy sobie rolnika, który wykorzystuje woły do zaorania swojego pola ryżowego.Kiedy w środku dnia jest zmęczony, wyprzęga woły i odpoczywa w chłodnym cieniu drzewa.Obudziwszy się nie znajduje swoich wołów.Nie martwi się jednak, lecz idzie w kierunkuwodopoju, gdzie zwierzęta zbierają się, by ugasić pragnienie w skwarze południa i tamznajduje swoje woły.Bez problemu przyprowadza je z powrotem, ponownie zaprzęga dojarzma i zaczyna orać pole.Podobnie, kiedy robisz to ćwiczenie, twój oddech staje się tak delikatny i subtelny, że byćmoże w ogóle go nie zauważysz.Jeśli tak się stanie, nie martw się.Oddech nie zniknął.Jesttam gdzie był - na brzegu nozdrzy.Wez kilka szybkich oddechów i znowu go zauważysz.Następnie całkowicie koncentruj się dalej na odczuciu powstającym, kiedy oddech dotykabrzegu nozdrzy.Jeśli skoncentrujesz się na brzegach nozdrzy, zauważysz znak, że medytacja rozwija się.Będzie to przyjemne odczucie.Różne osoby różnie to odczuwają.Może to być gwiazda lubkołek zrobiony z twardzieli (twardziel, drewno twarde - wewnętrzna, starsza strefa drewnazlokalizowana między rdzeniem a bielem, złożona wyłącznie z elementów martwych,41 AstralDynamics.pl Praktykamechanicznych, a więc nie pełniąca już funkcji przewodzących), długa nić, wianek zkwiatów, chmura dymu, pajęczyna, warstwa chmur, kwiat lotosu, tarcza księżyca lub słońca.We wcześniejszej praktyce przedmiotem medytacji był wdech i wydech.Teraz znak jesttrzecim obiektem medytacji.Kiedy skupisz umysł na trzecim obiekcie, twój umysłskoncentruje się w stopniu wystarczającym do praktykowania medytacji wglądu.Znak tenjest wyraznie odczuwalny na brzegu nozdrzy.Opanuj go w stopniu mistrzowskim i uzyskajnad nim pełną kontrolę, tak aby zawsze był dostępny kiedy tego chcesz.Zjednocz umysł zeznakiem dostępnym w chwili obecnej i pozwól, by umysł płynął wraz z każdymnadchodzącym momentem.Kiedy całkowicie skoncentrujesz na nim uwagę, przekonasz się,że znak zmienia się nieustannie.Niech twój umysł dotrzymuje kroku zmieniającym sięchwilom.Zwróć również uwagę na to, że twój umysł może koncentrować się tylko na chwiliobecnej.Taka jedność umysłu z chwilą obecną nazywana jest chwilową koncentracją(momentary concentration).Kiedy chwile mijają jedna za drugą, umysł podąża za nimi.Zmienia się z nimi, pojawia i znika z nimi, bez kurczowego chwytania się żadnej z nich.Jeślispróbujemy zatrzymać umysł w jednej z chwil, będziemy sfrustrowani, ponieważ umysłu niemożna zatrzymać.Musi nadążać za tym, co dzieje się w nowym momencie.Jako że chwilaterazniejsza zawsze jest obecna, to każda chwila może być chwilą koncentracji [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • przylepto3.keep.pl
  • /li>
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • go-ahead.htw.pl