[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.PARYPARYl" Wróć do pary "Przy akompaniamencie pianina dzieci dobierają się parami i maszerują w kole.Gdy akompaniament zmieni się na szybszy - " do biegania " - dzieci zostawiają partnerów i biegają w różnych kierunkach.Na zawołanie nauczycielki " hop, hop ! " zatrzymują się i głośno wołają swojego partnera po imieniu, a następnie podchodzą do siebie i znów maszerują dookoła sali parami.ll" Zabawa z partnerem "Dzieci dobierają się parami i każda para otrzymuje jedną piłkę.Dzieci w parach stają w oddaleniu około 2 m.naprzeciw siebie.Przy akompaniamencie w górnym rejestrze pianina dzieci rzucają piłki do partnerów, przy akompaniamencie w basie turlają je po podłodze.ll" Wiosenny spacer "Dzieci ustawiają się parami za nauczycielką i idą na spacer.Na polecenie n - lki zatrzymują się i skacząc po całej sali naśladują żabki.Słysząc zawołanie " ustawiamy się parami " wracają do nauczycielki i idą dalej para za parą.Następnie naśladują przylatujące bociany, rosnące kwiatki itd.i po każdej wiosennej zabawie ustawiają się parami.ll" Tańczące pary "Do zabawy należy dobrać 3 rodzaje akompaniamentu:I akompaniament - dzieci chodzą parami w rytm muzyki,II akompaniament - dzieci tańczą w kółeczkach,III akompaniament - dzieci w przysiadzie uderzają palcami o podłogę.l" Lustro "Dzieci ustawiają się parami według przydzielonych numerów: 1, 2 i zajmują dowolne miejsce w sali.Zwracają się przodem do siebie i stykają jedynie bardzo lekko dłońmi.Cicha i wolna muzyka będzie sygnałem dla jedynek, które zaczną poruszać rękoma tak, jakby malowały przed sobą dowolne obrazy.Dwójki mają nadążać za ruchami partnerów.Po krótkiej przerwie aktywność przejmują dwójki.Następnie można wprowadzić naśladowanie ruchów poprzez obserwację partnera - dłonie dzieci oddalone są od siebie o kilka centymetrów [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • przylepto3.keep.pl