[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.2 pkt 3, mogą być wykonane w szczególności jako:  1)  koryta uformowane lub wycięte w warstwie ochronnej izolacji lub w warstwie wiążącej nawierzchni, o szerokości nie mniejszej niż 15 cm i wysokości nie mniejszej niż 4 cm - wypełnione warstwą filtracyjną przewidzianą z grysu jednofrakcjowego (816) mm ze skał magmowych, otoczonego kompozycją z żywicy spełniającą wymagania określone w ust.3,  2)  paski o szerokości nie mniejszej niż 3 cm z podwójnie złożonej geowłókniny filtracyjnej, ułożone na warstwie izolacji i obłożone warstwą filtracyjną przewidzianą z grysu bazaltowego jednofrakcjowego (46) mm otoczonego kompozycją z żywicy spełniającą wymagania określone w ust.3 - szerokość warstwy filtracyjnej nie mniejsza niż 7 cm, a grubość nie mniejsza niż 15 mm.2. Drenaże, o których mowa w ust.1, powinny być:  1)  umieszczone:a)    wzdłuż osi jezdni w osiach odwodnienia, o których mowa w § 136 ust.2-4,b)    przed zabezpieczeniami przerw dylatacyjnych,c)    w miejscach przewidywanych zastoisk wody spływającej po izolacji,  2)  wyposażone w sączki odwadniające osadzone w płycie pomostu i rozmieszczone w odstępie (35) m.3. Ilość kompozycji żywicy w warstwie filtracyjnej powinna zapewnić tylko całkowite otoczenie ziaren kruszywa bez wypełnienia pustek między ziarnami.4. Warstwy filtracyjne, o których mowa w ust.1 i w § 222, oraz warstwa, o której mowa w § 232 ust.1 pkt 2, powinny być zabezpieczone przed zamuleniem w przypadku przewidzianego kontaktu z betonem cementowym.Zabezpieczenie może być wykonane w szczególności za pomocą:  1)  geowłókniny filtracyjnej,  2)  zaprawy cementowopiaskowej,  3)  odpowiedniej konsystencji betonu - co najmniej twardoplastycznej.Rozdział 5Nawierzchnia obiektu mostowego§ 224. 1. Rodzaj nawierzchni powinien być dostosowany do intensywności i charakteru ruchu pojazdów oraz sztywności pomostu.2. Nawierzchnia na obiekcie powinna zapewnić takie same warunki ruchu, jak na dojazdach do obiektu.§ 225. Nawierzchnia obiektu mostowego powinna:  1)  rozkładać obciążenia na pomost,  2)  tłumić efekty dynamiczne obciążeń ruchomych,  3)  mieć dobrą przyczepność do podłoża, przejmować odkształcenia płyty pomostu wywołane zmianami temperatury w przedziale (-3070)°C oraz działaniem obciążeń i mieć wytrzymałość na odrywanie nie mniejszą niż wytrzymałość warstw izolacji na odrywanie określona w rozporządzeniu,  4)  być równa, szorstka,  5)  być odporna na ścieranie, wpływy reologiczne i powstawanie kolein,  6)  być niewrażliwa na niskie i wysokie temperatury.§ 226. 1. Nawierzchnia jezdni drogowych obiektów mostowych powinna być szczelna i składać się co najmniej z dwóch warstw, o grubościach określonych na podstawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie.2. Nawierzchnia w obrębie pasów awaryjnych, opasek i utwardzonych poboczy powinna być identyczna jak w pasie jezdni.§ 227. Nawierzchnie, o których mowa w § 226, a w szczególności z asfaltu lanego modyfikowanego, betonu asfaltowego lub mastyksu modyfikowanego, powinny być wykonane z mieszanek mineralnobitumicznych odpornych na odkształcenia trwałe, o strukturze zamkniętej dla warstw ścieralnych z betonu asfaltowego.§ 228. Nawierzchnia chodników powinna być przewidziana jako jednowarstwowa, z wyjątkiem przypadków, gdy pomost w obrębie chodników nie jest zabezpieczony izolacją wodoszczelną lub kiedy nawierzchnia stanowi warstwę izolacyjną chodnika.Rozdział 6Krawężniki§ 229. 1. Jezdnia obiektu inżynierskiego powinna być ograniczona krawężnikami lub znakami poziomymi przewidzianymi na nawierzchni jezdni.2. Torowisko tramwajowe obiektu inżynierskiego powinno być ograniczone krawężnikami, jeśli stanowi ono wydzieloną część jezdni i po każdej jego stronie znajdują się co najmniej dwa pasy ruchu.§ 230. 1. Na obiektach mostowych powinny być przewidziane krawężniki wykonane z materiałów:  1)  nieodkształcalnych w przedziale temperatur - (-30200)°C,  2)  o wytrzymałości na ściskanie - nie mniejszej niż 40 MPa,  3)  odpornych na ścieranie - o ścieralności na tarczy Boehmego nie większej niż 2,5 mm,  4)  odpornych na działanie mrozu, o nasiąkliwości i przepuszczalności - według kryteriów jak dla betonu, określonych w § 163 ust.3.Dopuszcza się zastosowanie krawężników wykonanych z wyrobów stalowych, pod warunkiem że nie stanowią one elementów nośnych konstrukcji.2. Krawężnik może być przewidziany jako obrzeże żelbetowych płyt chodnika, przy czym beton tych płyt lub beton części krawężnikowej powinien spełniać wymagania określone w ust.1 i być zabezpieczony przed skutkami działania chlorków.§ 231. 1. Krawężnik powinien wystawać ponad poziom nawierzchni jezdni:  1)  jeśli między jezdnią a chodnikiem dla pieszych lub obsługi bądź ścieżką rowerową:a)    nie ma bariery - nie mniej niż 0,14 m i nie więcej niż 0,18 m,b)    jest bariera - nie mniej niż 0,08 m i nie więcej niż 0,14 m,  2)  jeśli umieszczony jest przy barierze zamocowanej na skraju obiektu - nie mniej niż 0,14 m i nie więcej niż 0,18 m.2. Górna krawędź krawężników powinna być dostosowana do pochylenia niwelety jezdni.3. Krawężnik powinien mieć ścięcie od strony jezdni, powyżej poziomu nawierzchni, o pochyleniu nie większym niż 2,5 : 1 i nie mniejszym niż 4 :1.§ 232. 1. Krawężniki, z wyjątkiem krawężników, o których mowa w § 230 ust.2, powinny być osadzone w szczególności na:  1)  zaprawie niskoskurczowej o spoiwie cementowym, z zastrzeżeniem ust.2,  2)  warstwie wykonanej z grysu jednofrakcjowego (46) mm ze skał magmowych, otoczonego kompozycją z żywicy spełniającą wymagania określone w § 223 ust [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • przylepto3.keep.pl