[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.lWydłużony proces decyzyjny, gdyż decyzja dokonania zakupu jest całym procesem:llodczucie potrzeby (konieczność posiadania danego produktu oraz korzyści wynikające z jego posiadania),llposzukiwanie alternatyw (rozeznanie na rynku),llocena alternatyw,llwybór alternatyw,llzakup,llocena zakupu (bardzo ważna z punktu widzenia marketingowego).lWniosek z tego, że zakup będący procesem bez względu na przedział czasowy, podczas którego przebiega jest taki, że firma powinna podejmować działania stosowne do danego etapu procesu zakupowego.Ocena zakupu - negatywna lub pozytywna.Firma powinna mieć świadomość, co się dzieje z danym produktem po zakupie.Występuje tu zjawisko desonansu pozakupowego.Desonans pozakupowy - jest to pewnego rodzaju niedosyt klienta po zakupie związany z brakiem pewności, co do słuszności podjętej decyzji.Jest on tym silniejszy:lim trudniejszy jest wybór.llw przypadku zakupów drogich.llw przypadku zakupów dokonywanych rzadko.lCzynniki redukujące desonans pozakupowy to:lpostawa samego sprzedawcy, który powinien użyć odpowiednich argumentów, w celu utwierdzenia klienta o słuszności jego decyzji.llkampania reklamowa.llpromocje i gadżety.llKultura firmy (zróżnicowanie kulturowe firmy) - sposób załatwiania spraw, obsługi klientów, wyposażenie, ład, czystość, schludność, itp.lKryteria segmentacji klientów instytucjonalnych:lwielkość firmy,llwielkość zakupów,llprzeznaczenie produktu (rodzaj firmy - produkcyjna, handlowa),llsytuacja finansowa,llodległość (logistyka, usytuowanie),lletap procesu decyzyjnego.lKey a ccount - najważniejszy klient4 [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • przylepto3.keep.pl