[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.STRATEGICZNE ZARZĄDZANIE LOGISTYCZNE - Proces podejmowania decyzji i kształtowania systemu log.i całego przeds.na przyszłe działania długofalowe i potencjalne efekty i korzyści.STRATEGIE LOGISTYCZNE - Są one osadzone i mieszczą się w obszarze działania trzech podstawowych komponentów, tj.produkt- rynek- proces, bedących obszarami podejmowania podstawowych decyzji strategicznych.STRUKTURA LOGISTYCZNEGO POTENCJAŁU EFEKTÓW (potencjał [pierwszego rodzaju) - Logistycznie zorientowane rzeczywiste zasoby wiedzy , kompetencji i innowacji w przeds., tworzące bezpośrednią bazę dla operacyjnych procesów i podstaw tworzenia wartości; (potencjal drugiego rodzaju) - zorientowanie na wspomaganie rozwoju i rozbudowy, jak również efektywne wykorzystanie potencjału pierwszego rodzaju.SYSTEM EFEKTYWNOŚCI - Mechanizm kreowania efektywności, wykorzystanie efektów i nakładów oraz ich wykorzystanie.System logistyczny - zbiór elementów logistycznych, których powiązania konkretyzują się poprzez procesy transformacji (w sensie czasowo-przestrzennym, ilościowym i jakościowym w sferze przepływów towarów i informacji).SYSTEM LOGISTYKI - Zbiór elementów log.których powiązania konkretyzują się poprzez transformacji.Między tymi elementami zachodzą ścisłe skonkretyzowane w sensie organ.powiązania.Oznacza to, że w praktyce struktury systemowe konstytuują tylko te procesy log.które są przyporządkowane w sposób systematycznych rozwiązań organizacyjnych.Koncentruje się na zarządzaniu i kontroli zapasów , stanowiących ogniwo wiążące działalność produkcyjną przeds.z zapotrzebowaniem odbiorców na towary.SYSTEM TWORZENIA WRATOŚCI - Podstawowe zorientowane na osiągnięcie wartości i korzyści ekonomiczno-rynkowych - materialne i log.procesy transformacji.TQC - stanowi rozszerzenie sterowania i kontroli procesów tworzenia jakości na wszystkie czynności związane z produktem.Oznacza to, że jakość jest nie tylko rezultatem procesu produkcji lecz jest określana przez wszystkie procesy zintegrowane w przedsiębiorstwie w ramach i na rzecz tworzenia i dostarczania gatunku.Koncepcja TQM w odróżnieniu od TQC wykracza poza funkcje sterowania i kontroli jakości uwzględniając także takie punkty jak np.polityka przedsiębiorstwa, organizacja, kierowanie personelem oraz stworzenie warunków do rozwoju zarządzania i rozwoju przedsiębiorstwa.TQM - Logistyka a Zarządzanie Jakością Totalną, albo Zarządzanie Jakością Kompleksową, albo Zarządzanie Kompleksowe Jakością.Koncepcja konstruowania jakości pod pojęciem TQM w ramach, której jakość traktowana jest jako integralny element polityki przedsiębiorstwa a jej kształtowanie znajduje się w ramach zadań każdego kierownika.Istotną cechą koncepcji TQM jest kompleksowa orientacja jakościowa na klientów.TRANSFORMACJA LOG.JAKO ZINTEGROWANY SYSTEM - Są to podst.procesy transformacyjne determinujące określone cele i zad.log.w sensie czasowo-przestrzennym, ilościowym i jakościowym w sferze przepływów towarów i informacji.Trójwymiarowy efekt strategiczny -skupia on: 1.wartości i korzyści osiągane przez nabywcę, 2.efektywny i sprawny proces tworzenia i transformacji wartości, 3.korzyści przedsiębiorstwa z tytułu przewagi konkurencyjnej na rynku.Stanowi orientację, przy pomocy której można formułować i realizować skuteczną strategię przedsiębiorstwa.T.e.s.pozwala w odniesieniu do logistyki zidentyfikować możliwe potencjały efektów.Trójwymiarowy efekt strategiczny - podstawę strategicznej orientacji logistyki oraz strategicznych efektów stanowią długofalowe korzyści uzyskane przez odbiorców (partnerów przedsiębiorstwa w łańcuchu logistycznym), długofalowe efekty osiągane przez przedsiębiorstwo w działalności konkurencyjnej na rynku (w postaci przewagi konkurencyjnej) oraz efektywna i sprawna realizacja procesu tworzenia i transformacji wartości w przedsiębiorstwie.ZARZĄDZANIE MARKETINGIEM - sposób zarządzania oparty na ogólnej filozofii marketingu jako działalności zmierzającej do osiągnięcia własnych celów przez aktywne kształtowanie rynku jak najlepsze zaspakajanie potrzeb klientów.Zarządzanie marketingowe wymaga zwłaszcza: 1 dokonania wyboru lub określenia potencjalnych nabywców i rodzaju zaspakajanych potrzeb 2 szczegółowego rozpoznania preferencji, pragnień i możliwości nabywców oraz stopnia ich zaspokajania przy uwzględnieniu działań konkurentów 3 zaplanowania odpowiedniej strategii marketingowej 4 realizacji planów odpowiednio ukształtowanych formach organizacyjnych i przy wykorzystaniu właściwych systemów kierowania i kontroli wyników.ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE - Jest to marketing jako rynkowo zorientowana koncepcja zarządzania przeds.Całość zagadnień merytorycznych wiążących się z wyznaczaniem celów rynkowych przeds.oraz sposobami ich realizacji.ZARZĄDZANIE NA SZCZEBLU NORMATYWNYM - Zabezpieczenie zdolności przetrwania i rozwoju przeds., w warunkach nasilającej się konkurencji.ZARZĄDZANIE NA SZCZEBLU OPERACYJNYM - realizacja i kontrola podejmowanych działań oraz czynności w przeds.Podst.kryteriami są: potencjał finansowy i efektywność ekonomiczna podejmowanych działań.Zadaniem jest odp.zabezpieczenie bieżących zdolności ekonom., wykorzystanie istniejącego potencjału tworzenia wartościZARZĄDZANIE NA SZCZEBLU STRATEGICZNYM - Tworzenie i rozwój potencjału tworzenia wartości, w celu zabezpieczenia możliwości długofalowego wzrostu efektów.Tworzenie potencjału przyszłych efektów i korzyści.Zadaniem jest rozpoznanie, tworzenie i zabezpieczenie odp.realnych przesłanek przeds.umożliwiających realizację celów strategicznych.Zarządzanie normatywne - zorientowane na kryterium zabezpieczenia zdolności przetrwania i rozwoju przedsiębiorstwa, w warunkach nasilających się konkurencji.Zarządzanie operacyjne - zorientowane jest na realizację i kontrolę podejmowanych działań oraz czynności w przedsiębiorstwie.Zadaniem z.o.jest odpowiednie zabezpieczenie bieżących zdolności finansowych oraz możliwie najkorzystniejsze, w sensie ekonomicznym, wykorzystanie istniejącego potencjału tworzenia wartości (efektów).Zarządzanie strategiczne - orientacja na tworzenie potencjału przyszłych efektów i korzyści.Zadaniem z.s.jest rozpoznanie, tworzenie i zabezpieczenie w sensie dyspozycyjności w aspekcie długo- i średnio-terminowym, odpowiednich realnych przesłanek w przedsiębiorstwie, umożliwiających realizację celów strategicznych.ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE - Orientuje proces podejmowania decyzji i kształtowania systemu log.i całego przeds [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • przylepto3.keep.pl