[ Pobierz całość w formacie PDF ]
."Bo i Ojciec nikogo nie sądzi, lecz wszelki sądprzekazał Synowi" - Dz.Ap.17:31; 1 Jana 2:1; Jan 5:22 NB.Natemat Dnia Sądu panuje wśród ludzi bardzo niejasne inieokreślone pojęcie.Oto najczęściej przyjmowany pogląd:Chrystus przyjdzie na ziemię i siedząc na wielkim białym tronieprzywoła świętych oraz grzeszników, których będzie sądził poustawieniu przed sobą w szeregu, pośród wielkich zaburzeń natury- trzęsień ziemi, otwierania się grobów, pękania skał i waleniasię gór.Dr\ący grzesznicy wyprowadzeni z głębin wiecznejniedoli usłyszą szczegółowe powtórzenie swych grzechów tylko poto, by zostali odesłani z powrotem do wiecznego bezlitosnegoprzeznaczenia.Zwięci natomiast zostaną sprowadzeni z nieba, byoglądać nieszczęście i rozpacz potępionych, by usłyszeć ponowniedecyzję odnoszącą się do nich samych i powrócić do nieba.Wedługpanującej teorii wszyscy otrzymują wyrok i zapłatę w chwiliśmierci, a omawiany sąd jest dla odró\nienia nazywany sądempowszechnym.Jest on jedynie powtórzeniem pierwszegosądu w trudnym do zrozumienia celu, skoro jak twierdzą,ostateczna i niezmienna decyzja ogłaszana jest w chwili śmierci.Cały przypuszczalny czas przeznaczony na wykonanie tegoogromnego dzieła osądzenia miliardów istot wynosi dwadzieściacztery godziny.Niedawno w jednym z kazań pewnego kościołabrooklyńskiego wyra\ono ten powszechnie uznawany pogląd.Celemkazania było podanie szczegółowego opisu dzieła Dnia Sądu,którego długość miała zamknąć się w granicach jednegoliteralnego dnia.Koncepcja ta jest bardzo niedojrzała ipozostaje w zupełnej sprzeczności z natchnionym Słowem.Wywodzisię ona ze zbyt dosłownej interpretacji przypowieści naszegoPana o owcach i kozłach (Mat.25:31-46), i jest dobrymprzykładem niedorzeczności uporczywych usiłowań mających na celudosłowne tłumaczenie tego, co jest podane językiem obrazowym.Przypowieść nigdy nie jest dokładnym określeniem, jest jedynieilustracją pewnej prawdy za pomocą czegoś, co pod wielomawzględami jest do niej podobne.Gdyby wspomniana przypowieśćbyła dosłownym opisem sposobu sądzenia, nale\ałoby ją odnieśćdo literalnych owiec i kozłów, tak jak jest w niej napisane, anie do ludzkości.Zwróćmy teraz uwagę na bardziej biblijny izarazem rozsądniejszy pogląd dotyczący dzieła i wynikówwielkiego Dnia Sądu, jaki Bóg ustanowił.Wszystkie przypowieścii figury Pisma Zwiętego powinny się zgadzać, i zgadzają się, zlogicznymi i biblijnymi wnioskami wynikającymi z tego poglądu.Wyraz sąd znaczy coś więcej ni\ tylko wydanie wyroku.Zawiera onw sobie zarówno ideę procesu sądowego, jak i wydanie decyzji woparciu o przeprowadzony proces.Takie znaczenie jest właściwedla słowa "sąd" nie tylko w języku angielskim, lecz równie\ wjęzyku greckim, z którego zostało przetłumaczone.Wyraz dzień, który zarówno w Piśmie Zwiętym, jak i w potocznymu\yciu, najczęściej jest u\ywany do określenia okresutrwającego dwanaście lub dwadzieścia cztery godziny, ma w istocieznaczenie jakiegoś określonego, szczególnego okresu.Tak więc naprzykład mówimy o dniu Noego, dniu Lutra, dniu Waszyngtona.Wtaki sposób Biblia cały okres stworzenia nazywa dniem.Czytamytam o "dniu, kiedy Pan Bóg uczynił ziemię i niebo" (1 Moj\.2:4NB), czyli o jakimś długim, określonym czasie.Czytamy te\ o"dniu kuszenia na pustyni", trwającym czterdzieści lat (Hebr.3:8, 9 NB); o "dniu zbawienia" (2 Kor.6:2).Są te\ określenia:"dzień pomsty", "dzień gniewu", "dzień ucisku".Odnoszą się onedoczterdziestoletniego okresu ucisku kończącego Wiek śydowski ipodobnego czasu ucisku przy końcu Wieku Ewangelii.Czytamy te\o "dniu Chrystusowym", "dniu sądu" i "Jego dniu", które sąnazwami stosującymi się do Wieku Tysiąclecia, kiedy to Mesjaszbędzie panował, sprawował rządy i sądził świat wsprawiedliwości, dając mo\liwość próby, jak i wydając wyrok.Otym okresie napisane jest: On będzie sądził świat wsprawiedliwości i w swym dniu poka\e, kto jest owymbłogosławionym i mo\nym Królem królów i Panem panów (Dz.Ap.17:31; 1 Tym.6:15).Przyczyna, dla jakiej ci, którzy uwa\ają,\e Dzień Sądu będzie trwał dwanaście lub dwadzieścia czterygodziny, uznają jednocześnie szersze znaczenie słowa dzień winnych, podobnych przypadkach, przechodzi nasze pojęcie [ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl przylepto3.keep.pl
."Bo i Ojciec nikogo nie sądzi, lecz wszelki sądprzekazał Synowi" - Dz.Ap.17:31; 1 Jana 2:1; Jan 5:22 NB.Natemat Dnia Sądu panuje wśród ludzi bardzo niejasne inieokreślone pojęcie.Oto najczęściej przyjmowany pogląd:Chrystus przyjdzie na ziemię i siedząc na wielkim białym tronieprzywoła świętych oraz grzeszników, których będzie sądził poustawieniu przed sobą w szeregu, pośród wielkich zaburzeń natury- trzęsień ziemi, otwierania się grobów, pękania skał i waleniasię gór.Dr\ący grzesznicy wyprowadzeni z głębin wiecznejniedoli usłyszą szczegółowe powtórzenie swych grzechów tylko poto, by zostali odesłani z powrotem do wiecznego bezlitosnegoprzeznaczenia.Zwięci natomiast zostaną sprowadzeni z nieba, byoglądać nieszczęście i rozpacz potępionych, by usłyszeć ponowniedecyzję odnoszącą się do nich samych i powrócić do nieba.Wedługpanującej teorii wszyscy otrzymują wyrok i zapłatę w chwiliśmierci, a omawiany sąd jest dla odró\nienia nazywany sądempowszechnym.Jest on jedynie powtórzeniem pierwszegosądu w trudnym do zrozumienia celu, skoro jak twierdzą,ostateczna i niezmienna decyzja ogłaszana jest w chwili śmierci.Cały przypuszczalny czas przeznaczony na wykonanie tegoogromnego dzieła osądzenia miliardów istot wynosi dwadzieściacztery godziny.Niedawno w jednym z kazań pewnego kościołabrooklyńskiego wyra\ono ten powszechnie uznawany pogląd.Celemkazania było podanie szczegółowego opisu dzieła Dnia Sądu,którego długość miała zamknąć się w granicach jednegoliteralnego dnia.Koncepcja ta jest bardzo niedojrzała ipozostaje w zupełnej sprzeczności z natchnionym Słowem.Wywodzisię ona ze zbyt dosłownej interpretacji przypowieści naszegoPana o owcach i kozłach (Mat.25:31-46), i jest dobrymprzykładem niedorzeczności uporczywych usiłowań mających na celudosłowne tłumaczenie tego, co jest podane językiem obrazowym.Przypowieść nigdy nie jest dokładnym określeniem, jest jedynieilustracją pewnej prawdy za pomocą czegoś, co pod wielomawzględami jest do niej podobne.Gdyby wspomniana przypowieśćbyła dosłownym opisem sposobu sądzenia, nale\ałoby ją odnieśćdo literalnych owiec i kozłów, tak jak jest w niej napisane, anie do ludzkości.Zwróćmy teraz uwagę na bardziej biblijny izarazem rozsądniejszy pogląd dotyczący dzieła i wynikówwielkiego Dnia Sądu, jaki Bóg ustanowił.Wszystkie przypowieścii figury Pisma Zwiętego powinny się zgadzać, i zgadzają się, zlogicznymi i biblijnymi wnioskami wynikającymi z tego poglądu.Wyraz sąd znaczy coś więcej ni\ tylko wydanie wyroku.Zawiera onw sobie zarówno ideę procesu sądowego, jak i wydanie decyzji woparciu o przeprowadzony proces.Takie znaczenie jest właściwedla słowa "sąd" nie tylko w języku angielskim, lecz równie\ wjęzyku greckim, z którego zostało przetłumaczone.Wyraz dzień, który zarówno w Piśmie Zwiętym, jak i w potocznymu\yciu, najczęściej jest u\ywany do określenia okresutrwającego dwanaście lub dwadzieścia cztery godziny, ma w istocieznaczenie jakiegoś określonego, szczególnego okresu.Tak więc naprzykład mówimy o dniu Noego, dniu Lutra, dniu Waszyngtona.Wtaki sposób Biblia cały okres stworzenia nazywa dniem.Czytamytam o "dniu, kiedy Pan Bóg uczynił ziemię i niebo" (1 Moj\.2:4NB), czyli o jakimś długim, określonym czasie.Czytamy te\ o"dniu kuszenia na pustyni", trwającym czterdzieści lat (Hebr.3:8, 9 NB); o "dniu zbawienia" (2 Kor.6:2).Są te\ określenia:"dzień pomsty", "dzień gniewu", "dzień ucisku".Odnoszą się onedoczterdziestoletniego okresu ucisku kończącego Wiek śydowski ipodobnego czasu ucisku przy końcu Wieku Ewangelii.Czytamy te\o "dniu Chrystusowym", "dniu sądu" i "Jego dniu", które sąnazwami stosującymi się do Wieku Tysiąclecia, kiedy to Mesjaszbędzie panował, sprawował rządy i sądził świat wsprawiedliwości, dając mo\liwość próby, jak i wydając wyrok.Otym okresie napisane jest: On będzie sądził świat wsprawiedliwości i w swym dniu poka\e, kto jest owymbłogosławionym i mo\nym Królem królów i Panem panów (Dz.Ap.17:31; 1 Tym.6:15).Przyczyna, dla jakiej ci, którzy uwa\ają,\e Dzień Sądu będzie trwał dwanaście lub dwadzieścia czterygodziny, uznają jednocześnie szersze znaczenie słowa dzień winnych, podobnych przypadkach, przechodzi nasze pojęcie [ Pobierz całość w formacie PDF ]